Friday 12 May 2017

Tanda - Tanda Penyakit Kayap dan Cara Merawat Kayap Agar Tidak Terus Melarat

Kayap
Boleh terjadi kepada sesiapa sahaja. Baik lelaki mahupun perempuan kayap tidak mengenal jantina. Sejak akhir-akhir ini saya banyak mendengar orang disekeliling saya bercerita tentang kenalan mereka yang terkena penyakit kayap. Ini membuatkan saya tertarik untuk mencari info dan berkongsi info dengan anda semua apa itu kayap, tanda-tanda kayap dan cara merawat kayap agar tidak terus melarat.

punca kayap

Menurut mereka yang menderita penyakit kayap memberitahu kayap ini sangat pedih dan sakit umpama kulit dibakar. Sakit nya hingga ke kepala dan untuk mengunyah juga sangat perit. Penyakit kayap ini bukan sekadar diatas kulit sahaja tetapi ia menyerang urat saraf kita. Ada itu di kulit sudah nampak sembuh tapi bisa di saraf masih lagi terasa. 

Kayap adalah sejenis penyakit virus yang disebabkan oleh virus varicella zoster (VZV). Seseorang yang mengalami penyakit ini akan mendapat ruam kulit yang memedihkan dengan lepuh pada satu-satu kawasan badan dan ia seolah-olah berbentuk jalur. Kayap atau juga dikenali herpes zoster (atau sekadar zoster)

Virus ini dikatakan mula menghuni di dalam badan seseorang pesakit apabila dia pernah menghidap penyakit cacar air ataupun chicken pox. Selepas chicken pox sembuh,virus berkumpul di pusat saraf tetapi dalam keadaan tidak aktif. Jika tahap daya tahan selular seseorang itu menurun, maka VZV boleh aktif kembali dan merebak ke saraf periferi hingga ke kulit yang akhirnya membawa kepada penyakit kayap dan mula menyerang urat saraf dan menyebabkan keradangan saraf berlaku.


Tanda-tanda awal penyakit kayap ialah :

  • penyakit kayap biasanya menjejaskan hanya sebahagian kecil daripada satu bahagian badan anda. 
  • Sakit, panas seperti terbakar, kebas ataupun kegatalan
  • Kepekaan menyentuh
  • ruam merah yang bermula beberapa hari selepas kesakitan
  • Lepuh berisi cecair 
  • Gatal
Sesetengah orang juga boleh mengalami simptom kayap seperti:
  • Demam
  • Sakit kepala
  • Sensitif kepada cahaya
  • Keletihan

Tanda-tanda biasa berlaku antara 3 hingga 5 hari sebelum tompok-tompok pada kulit timbul.


cara merawat kayap

Cara Merawat Kayap 


Jika ke hospital doktor akan hanya membekalkan antibiotik dan ubat tahan sakit. Namun ia tidak membantu mematikan virus tersebut tetapi hanya menidurkan virus tersebut sahaja. Sampai bila kita nak bergantung sepenuhnya kepada ubat tersebut yang memang mempunyai kesan ke atas buah pinggang kita.

Maka, saya mengesyorkan cara merawat kayap mesti mematikan punca kayap itu sendiri. Antara supplemen shaklee yang boleh membantu merawat kayap ialah

cara rawatan penyakit kayap


Bawang putih adalah antibiotik semulajadi yang terbaik

Vivix ni ekstrak botani yg tinggi antioksidan dan bergabung dengan polifenol yang menjadikan ia lebih hebat dari produk yang hanya mempunyai resveratrol sahaja. InsyaAllah bagus untuk saraf kerana salah satu bahan utama adalah polyganum cuspidatum. Yang mana ia sudah lama digunakan dalam perubatan tradisional cina untuk merawat sakit saraf. Oleh kerana kayap berkait rapat juga dengan saraf maka sangat sesuai Vivix diambil oleh pesakit kayap. Vivix juga bersifat anti bakteria, anti virus dan mengandungi antioksida yang tinggi. Ia juga membantu memperbaharui sel yang rosak.

membantu menguatkan sistem imun badan. Penyakit kayap ini menyerang bila sistem imun kita lemah. Maka sangat perlu untuk memperkuatkan sistem imunisasi tubuh.

4. B-COMPLEX 
Kajian menunjukkan pengambilan Bcomplex dapat mengurangkan kesakitan dan meredakan ketegangan saraf

5. LECITHIN
pengambilan lecithin dapat membantu transmisi saraf impuls dalam otak. 

6. VITAMIN C
Vitamin C ini penting untuk mengurangkan parut kayap dan vitamin C juga tinggi antioksida juga menguatkan antibodi badan pesakit kayap.


Testimoni Pengguna Set Kayap


testimoni set kayap shaklee








Jika anda atau ahli keluarga ada mengalami penyakit kayap ini dan sedang mencari penawar kayap. Ikhtiarlah dengan set kayap ini. Anda boleh terus beli disini atau boleh hubungi saya dan dapatkan konsultasi secara percuma daripada saya



PENGEDAR SAH SHAKLEE IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE SELAMA PERAK
PENGEDAR SAH SHAKLEE SELAMA KEDAH
PENGEDAR SAH SHAKLEE ST18 IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE BOTANI IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE BATU GAJAH IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE MERU IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE CHEMOR IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE MANJOI IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE TAMBUN IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE TANJUNG RAMBUTAN IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE SUNWAY IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE KG KEPAYANG IPOH



SHAKLEE INDEPENDANT DISTRIBUTOR

ID NO :  987902
FARAH QURRATUN AINI
CALL | SMS | WHATSAPP : 016-4140985
COD : MERU IPOH, MANJOI, CHEMOR, TANJUNG RAMBUTAN, TAMBUN, PEKAN IPOH

    1 comment:

    1. baru tahu kayap boleh sembuh dengan vitamin. dulu-dulu tahu rawat kayap ambil air penawar shaja

      ReplyDelete

    DISCLAIMER PRODUK SHAKLEE