Friday 19 May 2017

Cara Hadapi Healing Crisis Atau Krisis Pemulihan

Healing crisis atau krisis pemulihan akan terjadi kepada mereka yang baru pertama kali mengambil supplemen shaklee. Proses ini adalah normal dan sepatutnya tidak berterusan. Jangka masa healing crisis ini hanya antara 1 hingga 2 minggu sahaja paling lama. Paling singkat pula 3 hari sahaja. Namun jika healing crisis yang anda hadapi begitu teruk dan lama anda perlu mendapatkan rawatan di hospital dengan kadar segera.

cara tangani healing crisis shaklee

Sesetengah orang akan melalui suatu jangkamasa penyesuaian apabila mula mengambil supplemen dietary. Simptom ini kelihatan seperti penyakit tetapi sebenarnya TIDAK. Ianya adalah tindakbalas oleh tubuh kita kerana kekurangan khasiat disebabkan tabiat pemakanan kita. Apabila makanan berkhasiat dibekalkan dengan mengejut oleh supplemen, maka krisis penyembuhan ini terjadi.


Di dalam jangka masa ini, ada kemungkinan penyakit yang pernah ada atau sememang nya ada di dalam tubuh akan mula kembali. Biasanya ia akan terjadi untuk beberapa hari, namun tubuh yang lemah akan mengambil masa yang lebih lama untuk pulih.

 


Keadaan ini disebabkan oleh toksin yang telah menimbun di dalam tubuh kita untuk jangkamasa yang  lama, sisa-sisa makanan yang berkimia, lemak dan stress ditambah dengan diet yang tidak seimbang, kurang tidur, antibiotik atau pemgambilan ubat-ubatan. Supplemen dietry membantu mempertingkatkan sistem imun kita, kebolehan detoksifikasi serta pengawalan organ-organ kita.

Pada waktu detoksifikasi ini, ada kemungkinan pening, kelesuan, sakit kepala, ketidakhadaman ( perut kembung lapar) cirit-birit, kahak berlebihan, kencing yang keruh, berasa hangat, berpeluh dan lain-lain. Simptom - simptom ini berbeza antara individu dan akan pulih 1 hingga 2 minggu.


Di waktu healing crisis , minum lah air bersih yang banyak, rehat secukupnya dan makanlah lebihan sayuran dan buahan. Selagi mana kita memahami ini adalah simptom pemulihan, kita akan mudah melalui fasa ini.

Nasihat saya, jika anda didalam fasa pemulihan ini, teruskan mengambil vitamin anda seperti biasa. Jangan berhenti mengambil suplemen tetapi teruskan seperti biasa dan mengikut jadual. Insyaallah segala nya akan pulih seperti biasa dan anda akan dapat kesan yang anda inginkan. Anda hanya perlu sabar dan istiqomah sahaja. Saya doakan anda semua akan sihat sepenuhnya selepas berjaya melalui fasa healing crisis atau krisis pemulihan ini.

Salam Sayang,
Farah Qurratun Aini

PENGEDAR SAH SHAKLEE IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE SELAMA PERAK
PENGEDAR SAH SHAKLEE SELAMA KEDAH
PENGEDAR SAH SHAKLEE ST18 IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE BOTANI IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE BATU GAJAH IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE MERU IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE CHEMOR IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE MANJOI IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE TAMBUN IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE TANJUNG RAMBUTAN IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE SUNWAY IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE KG KEPAYANG IPOH



SHAKLEE INDEPENDANT DISTRIBUTOR

ID NO :  987902
FARAH QURRATUN AINI
CALL | SMS | WHATSAPP : 016-4140985
COD : MERU IPOH, MANJOI, CHEMOR, TANJUNG RAMBUTAN, TAMBUN, PEKAN IPOH









No comments:

Post a Comment

DISCLAIMER PRODUK SHAKLEE