Thursday 11 May 2017

Rawat Sembelit Ketika Hamil Jika Tidak Mahu Jadi Seperti Wanita Ini

Sembelit Ketika Hamil

Perkara yang menghantui para ibu hamil. Corak pemakanan yang tidak seimbang, dan terlalu mengikut nafsu makan yang menginginkan segala macam makanan boleh menjadi punca kepada sembelit ketika hamil.

cara merawat sembelit ketika hamil


Sembelit ketika hamil juga boleh berlaku jika ibu tidak membuang air besar beberapa hari sehingga merasa tidak selesa di abdomen dan kesan nya najis sudah menjadi keras bila dikeluarkan. Namun begitu, ada juga ibu-ibu yang mempunyai tabiat membuang setiap hari namun tetap juga menjadi sembelit. 

Punca berlakunya sembelit ketika hamil bergantung kepada individu antaranya kerisauan, kurang pergerakan fizikal dan pemakanan yang kurang serat (fiber).

makanan yang tinggi serat


Selain itu dalam tubuh ibu hamil juga mengandungi hormon progesterone yang banyak yang menyebabkan usus memproses makanan dengan lebih perlahan. Rahim yang semakin membesar juga akan menyebabkan tekanan fizikal pada usus sehingga menghalang pergerakan najis ke usus besar. Ini adalah punca utama sembelit di kalangan ibu hamil.

usus besar punca sembelit


Wanita hamil yang kekurangan air atau dehidrasi selalunya lebih mudah mengalami sembelit. Oleh itu ibu hamil perlu mengambil air masak secukupnya.

Kesemua punca sembelit ketika hamil diatas ada pada kakfarah sendiri ketika usia kandungan kakfarah masuk ke 7 bulan. Corak pemakanan kakfarah yang sangat mengemari makanan dan minuman berasaskan coklat dan kurang minum air masak menjadi punca sembelit ketika hamil.

makanan yang menyebabkan sembelit

Untuk melegakan sembelit ketika itu, kakfarah tidak merujuk kepada doktor kerana kakfarah tahu ibu hamil ni ubatan di hospital sangat terhad. Nak guna enema yang cecair yang masuk ke dubur itu pun sebenarnya tidak selamat untuk ibu hamil guna. Maka kakfarah cari alternatif lain yang lebih selamat dan berkesan.

Apa yang kakfarah buat, kakfarah berhenti terus dari mengambil makanan dan minuman berasaskan coklat dan banyakkan minum air masak. Selain itu kakfarah megambil ostematrik shaklee dan juga omega guard untuk melembutkan najis dan juga meredakan bengkak pada isi dubur (buasir)

Kakfarah juga banyakkan aktiviti seperti berjalan dan tidak hanya duduk sahaja. Yelah, kakfarah seorang ibu yang bekerja yang memang akan sentiasa duduk seharian atas kerusi. Pergerakan aktif ini penting untuk membantu pergerakan usus besar.

Sembelit ketika hamil tidak bahaya namun jika tidak dirawat buasir akan menjelma dan ketika itu segalanya akan menjadi mimpi ngeri ketika bersalin. Tambah teruk lagi jika memang dah ada buasir sebelum hamil dan ketika hamil sembelit maka buasir yang asal tadi akan bertambah teruk. Buasir tersebut akan menimbulkan ketidakselesaan dan ia akan menjadi lebih besar ketika proses bersalin.

Jom kita ikuti cerita wanita ini dan bagaimana beliau merawat sembelit dan buasir beliau sehingga bebas dari sembelit dan buasir ketika hamil dan selepas bersalin.






Vitamin shaklee yang kakfarah syorkan untuk ibu hamil yang sembelit mesti mengambil ostematrik dan juga omega guard shaklee. Ini adalah berdasarkan pengalaman kakfarah sendiri yang mengalami sembelit ketika hamil.

Ostematrik shaklee




ubat sembelit ibu hamil

Ostematrix adalah vitamin calcium magnesium yg lengkap dengan vitamin D. Jika ibu-ibu hanya mengambil sumber kalsium semata-mata tanpa kehadiran magnesium, masalah sembelit akan menjadi lebih buruk sehingga boleh menyebabkan buasir. Magnesium juga dikenali sebagai julap lembut adalah mineral yang penting untuk kesihatan kardiovaskular dan otot. Ia menormalkan ketegangan pada dinding kolon membolehkan tindakan peristalsis biasa. Ia juga bertindak sebagai laksatif ringan dengan melonggarkan otot licin di dalam usus dan dengan membantu usus mengekalkan air. Ini seterusnya melembutkan najis dan membantu menggalakkan pergerakan usus lebih lancar.


Omega Guard


ubat sembelit ibu hamil


Minyak ikan terbaik dunia kerana ia kaya dengan EPA dan DHA. Juga mempunyai Omega 3 yang membantu meredakan bengkak di dubur akibat buasir. Juga membantu mengecutkan otot yang bengkak. Ia juga bagus di ambil ibu hamil untuk perkembangan otak bayi di dalam kandungan. 

Jangan biarkan sembelit dan buasir menghantui hidup anda. ibu hamil perlu melalui saat manis ketika hamil dan bukan nya igauan ngeri atau fobia untuk hamil lagi disebabkan masalah sembelit ketika hamil. Rawat dan ikhtiar dengan set buasir shaklee.

Jika berminat ingin dapatkan set sembelit ketika hamil ini boleh beli terus disini dan hubungi saya untuk konsultasi. Anda juga boleh order melalui saya dan dapatkan konsultasi secara percuma daripada saya

PENGEDAR SAH SHAKLEE IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE SELAMA PERAK
PENGEDAR SAH SHAKLEE SELAMA KEDAH
PENGEDAR SAH SHAKLEE ST18 IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE BOTANI IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE BATU GAJAH IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE MERU IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE CHEMOR IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE MANJOI IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE TAMBUN IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE TANJUNG RAMBUTAN IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE SUNWAY IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE KG KEPAYANG IPOH



SHAKLEE INDEPENDANT DISTRIBUTOR

ID NO :  987902
FARAH QURRATUN AINI
CALL | SMS | WHATSAPP : 016-4140985
COD : MERU IPOH, MANJOI, CHEMOR, TANJUNG RAMBUTAN, TAMBUN, PEKAN IPOH













No comments:

Post a Comment

DISCLAIMER PRODUK SHAKLEE