Sunday 14 May 2017

Makanan Tambahan Untuk Kanak-Kanak Agar Sentiasa Sihat & Ceria

Perlukah makanan tambahan untuk kanak-kanak? Asasnya, jika anak- anak anda bukan jenis fussy eater serta mendapat segala nutrien daripada meals hariannya, makan makanan tambahan tidak perlu. Namun, jika sebaliknya, anda boleh memberinya makanan tambahan sebagai usaha untuk membekalkan zat-zat penting untuk menyokong tumbesaran dan kesihatan mereka.




Makanan yang berkhasiat adalah penting semasa peringkat pembesaran seorang kanak-kanak.Nutrisi yang ada pada makanan yang mereka ambil di serap oleh tubuh dan di salurkan keseluruhan badan terutama sekali sel-sel yang ada di otak.Dengan itu mereka bukan sahaja menjadi seorang kanak kanak yang sihat malahan cerdas pula.Di Dalam Set Kanak Kanak Shaklee terdapat beberapa produk yang membantu memberikan nutrisi penting kepada anak anda.
Ini kerana ibu bapa yang bekerja pasti tiada masa untuk menyediaakan makanan berkhasiat setiap pagi.Faktor keletihan dan menghadapi kesesakan trafik menyebabkan kita terpaksa menyerahkan duit untuk kanak-kanak membeli makanan mereka.Bagi kanak kanak pula,mereka akan memilih makanan ringan yang kurang mengandungi zat bagi keperluan tubuh.Akibat dari ini,badan mereka mudah di serang penyakit dan tumbesaran fizikal dan mental akan terbantut.
Memaksa untuk mereka makan adalah bukan jalan terbaik dalam mendidik mereka.Mereka akan meniru sikap kita dan adakalanya menonjolkan sifat tidak puas hati dengan memberontak setiap kali di suruh makan.Kanak-kanak ini mengalami sindrom Food Neophobia iaitu takut untuk mencuba makanan baru.Mereka lebih gemar memilih makanan yang mereka sukai seperti aiskrim dan jajan berbanding makanan yang mengandungi sayur-sayuran.Selain itu mereka juga kerap terdedah dengan iklan makanan ringan yang banyak di tayangkan di kaca televisyen.
Jadi adakah set kanak kanak shaklee dapat membekalkan nutrisi yang di perlukan oleh tubuh mereka?Sebagai ibu bapa,saya faham anda mahukan yang terbaik untuk anak anda.Jadi pemilihan set ini adalah terbaik dalam membantu membekalkan nutrisi yang di perlukan oleh badan.

No comments:

Post a Comment

DISCLAIMER PRODUK SHAKLEE