Monday 13 March 2017

Benarkah Vita C shaklee Dari jagung ?

Vita C Shaklee dari jagung ? mesti korang rasa pelik kan ? Kalau Vita C mesti terbayang buah oren kan. Samalah macam farah, pon dulu terbayang vita c ni mesti dari buah oren. Tapi salah sangkaan farah tu bila fara mula study pasal vita c shaklee ni rupanya dari jagung. Bagi farah ia sangat unik dan para saintis shaklee sangat bijakkkk !!!!!!


pengedar shaklee cod ipoh


Kenapa shaklee pilih Jagung ?


Shaklee memilih jagung kerana sumber daripada jagung ini adalah yang terbaik. Uniknya sumber vitamin yang terdapat dalam jagung tidak akan hilang atau berkurang khasiatnya walaupon jagung tu dimasak, direbus, dibakar berbanding dengan buah-buahan yang lain. Buah-buahan yang lain biasanya akan cepat rosak atau hilang dan berkurang khasiatnya.

Kebanyakkan sumber vitamin C daripada buah-buahan citrus tinggi dengan kandungan asid. Jika diambil secara berlebihan boleh menyebabkan cirit-birit.

Disebabkan itu para saintis shaklee menggunakan ekstrak jagung untuk menggelakkan sakit perut, cirit-birit dan gastrik. haa bijakkan para saintis shaklee. Sangat menitikberatkan kesihatan orang kan. 


Kelebihan Jagung


  • Jagung kaya dengan vitamin A, iaitu asas untuk kulit dan penglihatan yang sihat


  • Jagung boleh membantu mengatasi masalah penghadaman termasuk sembelit, kanser usus dan membantu mengurangkan risiko terkena kanser usus kerana jagung kaya dengan sumber fiber yang mana secawan fiber jagung membekalkan sehingga 18% keperluan fiber.


  • Jagung juga membekalkan sumber vitaminE ( antioksidan) yang sangat penting untuk membantu mencegah pelbagai jenis kanser, melambatkan proses penuaan, merendahkan paras kolestrol, melindungi badan dari pencemaran alam sekitar dan asap rokok, melindungi dari penyakit jantung dan strok.


  • Jagung membekalkan Asid Panthithenic iaitu sumber vitamin yang membantu memetabolisme karbohidrat, protein dan lemak


  • Jagung membekalkan sebahagian besar keperluan Asid Folic kepada badan kita. Kekurangan asid folic terutama wanita mengandung akan meningkatkan risiko seseorang ibu melahirkan bayi dengan masalah neural tube. Malah bayi juga berisiko mengalami anemia.



  • Jagung turut membekalkan fosfuros yang mana ia penting untuk kesihatan tulang dan buah pinggang. Magnesium pada jagung pula membantu mengekalkan kesihatan jantung dan menguatkan tulang.


  • Jagung mempunyai Phenolic phytochemicals yang berfungsi untuk merendahkan paras gula dalam darah dan sangat membantu mengatasi tekanan darah tinggi.



pengedar shaklee cod meru


Banyak kan khasiat jagung .. Sebab tu farah pon suka jagung. Anak yang sulung pon suka jagung !!

Tapi nak dapat khasiat jagung hari-hari jenuh la kan nak kena makan jagung hari2..so, moh ler kita telan aje Sustained Release Vita C Plus Shaklee ni setiap hari. 

Satu tips untuk semua pembaca, kalau nak gebu gebas flawlesssss...... amik 1biji setiap 5jam. Insyaallah memang terbaik kesan nya ☺


Kalau berminat nak beli boleh terus klik Sini atau boleh hubungi Farah Seperti Di bawah 


SHAKLEE INDEPENDANT DISTRIBUTOR



ID NO :  987902
FARAH QURRATUN AINI
CALL | SMS | WHATSAPP : 016-4140985
COD : MERU IPOH, MANJOI, CHEMOR, TANJUNG RAMBUTAN, TAMBUN, PEKAN IPOH, KVLC IPOH & HRPB IPOH

No comments:

Post a Comment

DISCLAIMER PRODUK SHAKLEE