Saturday 12 April 2014

SET KESIHATAN KANAK-KANAK

Assalamualikum ...
Selamat Sejahtera semua pengunjung blog Ara ni...Hari ini nak bercerita tentang set kesihatan kanak-kanak pula.


Ara nak tanya, anak2 korang sering demam ke? dah bagi makan ubat demam , dah tukar2 klinik pun asyik demam je ek ? Jom kita check ape yang tak kena dengan anak kita tu.

Ara mohon, korang jangan lah taksub sangat bertukar-tukar klinik itu ini supaya anak tue cepat baik demam. Kemudian bulan berikutnya kena selsema balik, demam balik dan batuk pulak makin menjadi-jadi. Tak kesian ke kat anak2 tue korang asyik sumbat je ubat-ubat tu tiap-tiap hari.., kalau melarat sampai sebulan, hah sebulan jugak la korang sumbat ubat tu ke mulut ank2..isk3...kesian dorang..masih kecil lagi tapi kena paksa makan ubat yang tak sedap tu. Ara tak sampai hati tau..! kesian...........:(

Sebenarnya kan.., anak2 yang sering demam, selsema dan batuk yang berulang-ulang ni disebabkan oleh tahap sistem imun nya sangat rendah. Tambah lagi anak-anak yang duduk kat nursery tu, atau kat sekolah atau pon yang dikelilingi orang ramai sangat la mudah terkena bakteria2 jahat ni..

Sistem imun ini membina pertahanan tubuh dan melawan virus atau bakteria jahat dari merosakkan sel-sel tubuh anak2. Jika sistem imun pun rendah maka ia tidak dapat membina pertahanan tubuh untuk melawan virus atau bakteria jahat tersebut dan ini mengakibatkan anak-anak jatuh sakit secara berulang-ulang kali.
Sebagai contoh, kita tengok kereta, yang memerlukan minyak dan servis bagi kelancaran perjalanan kereta itu. Samalah dengan tubuh anak-anak yang memerlukan vitamin dan mineral yang mencukupi setiap hari dari sumber makanan semulajadi supaya mereka dapat hidup cergas, ceria dan gembira dan badan mereka dapat mencegah dari sebarang penyakit.

Untuk pengetahuan ibu2 dan bapa2 sekalian, Antibiotik yang selalu doktor pesan suruh abis kan tue tidak membantu pon dalam meningkatkan sistem imun badan anak2 kita. Ini kerana antibiotik sebenarnya memusnahkan bakteria baik yang menjadi perisai kepada bakteria jahat.

So, untuk kita membantu anak2 ni mendapat secukupnya khasiat vitamin dan mineral Ara sarankan ibu2 bapa2 berikan salah satu produk shaklee yang selamat untuk mereka. Vitamin shaklee ini adalah makanan tambahan yang tidak memudaratkan kesihatan kanak-kanak kerana ianya 100% semulajadi, Tiada mengandungi perasa, pewarna dan pengawet tiruan serta ia telah diuji lebih 80 000 ujian termasuk ujian klinikal. Yang istimewanya, ujian produk shaklee hanya diuji ke atas manusia sahaja. Shaklee tisak sama sekali mengunakan binatang atau haiwan ke atas ujikaji mereka.

Jom kita tengok apa supplement Shaklee yang terbaik untuk anak-anak kita :)

Untuk kanak-kanak Umur 1 Hingga 3 Tahun

  • Omega Guard , Meal shake , Nutriferon

Untuk Kanak-Kanak Umur 4 Tahun Hingga 12 Tahun

  • Omega guard , Meal shake , Nutriferon , Cheawable Vita c 

Untuk Kanak-Kanak 12 Tahun dan Ke atas


  • Nutriferon , B complex , Caratomax , Chewable Vita C, Vita e Complex








Vitamin shaklee ini membantu meningkatkan sistem pertahanan tubuh dari di jangkiti virus, bakteria, kulat dan radikal bebas yang mudah menyerang sistem pertahanan tubuh kanak-kanak.


Kombinasi set kesihatan kanak-kanak ini juga membantu anak2 kita lebih cergas fizikal dan mental. Maksudnya anak2 kita lebih cerdik, kuat daya ingatan, lebih fokus, bertambah berat badan, aktif secara normal, ceria dan selera makan juga meningkat.


Jika anda berminat untuk mendapatkan produk shaklee ini dengan cepat dan pantas Ara boleh COD ke kawasan Ipoh, Gunung Rapat, Manjoi, Tambun, Tanjung Rambutan & ST18 Aeon..Terus ke rumah anda :)

Untuk yang jauh, jangan risau Ara masih boleh pos kan ke anda dan masa pengeposan mengambil masa 1-3 hari berkerja..segala pertanyaan silalah rujuk dibawah ini ye..semoga segala coretan ini memberi kebaikan kepada kita semua.

SHAKLEE INDEPENDANT DISTRIBUTOR
ID NO :  987902
FARAH QURRATUN AINI
CALL | SMS | WHATSAPP : 016-4140985
FB : FARAH QURRATUN
FB PAGE : KEDAI VITAMIN & SET IBU HAMIL
COD : SEKITAR IPOH, TAIPING, SELAMA


No comments:

Post a Comment

DISCLAIMER PRODUK SHAKLEE