Wednesday 2 April 2014

Ostematrik Shaklee Penuhi Kalsium Harian Anda

Assalam & Selamat Petang All Readers !!


April dah menjengahkan diri..syukur sehingga hari ni kita msih diberi kesihatan yang baik...bak kata ustaz Don, nikmat kesihatan pon adalah rezeki kita..
Bila dah bulan baru, promosi shaklee pom baru...nak tahu ape ???? tadaaaa,,,,




Seperti biasa promosi nye BUY 6 FREE 1, RM376... 1 botol Ostematrik ade 120bj tablet dan penggunaan untuk sebulan..so, Ara sangat2 recommed korang semua grab promosi ni...sebab korang dah save around RM70 taw...

Meh nk citer kit sal ostematrik ni..,
Ostematrik ni nama komersial dalam Shaklee, tapi Ostematrik shaklee special sikit dr kalsium biasa...sebab ape??? haa abis kan bacaan yek ;p

Semua kita, tak kira lelaki or perempuan memerlukan kalsium, so amat lah penting kalsium dalam diet harian kita ni...bahkan, sebelum saya memulakan entry ni sy dah telan 2bj ostematrik untuk meredakan pening sebab menyiapkan kerja hakiki yg terdedah kepada bau2an bahan kimia...

Kalsium merupakan nutrient yang penting untuk pembentukan tulang, pembinaan sel-sel  dan perjalanan sistem tubuh manusia. Dan paling special nye ostematrik shaklee mengandungi Vitamin D yang berfungsi memudahkan proses penyerapan..see ..........., kan untung tu....!!

Kalsium juga merupakan mineral penting dalam tubuh dan hampir semua Kalsium iaitu 99% terdapat pada tulang. Bahagian lain seperti gigi, plasma darah, cecair selular dan tisu lembut turut mengandungi kalsium. bahkan kanak2 pun memerlukan kalsium bagi pembentukan tulang dan gigi mereka dengan sihat. oleh sebab itu, pengambilan kalsium dari sumber makanan dan minuman mahupun supplement sewaktu Ibu Mengandung sangat penting kerana ia menentukan penyerapan kalsium bayi daripada ibu.

Jika kita kekurangan kalsium masa peringkat muda akan mempengaruhi keupayaan tulang untuk mencapai jisim dan kepadatan tulang yang optimum sehingga boelh menyebabkan pertumbuhan terbantut.

Untuk pengetahuan, kalsium dan vitamin D berkait rapat kerana kedua-dua nutrisi ini saling berhubung dan vitamin D akan membantu kalsium menyerap dengan lebih baik dalam pembinaan tulang manusia dan mengekalkan kepekatan paras kalsium dalam darah kita. Vitamin D berperanan mengikut flow berikut :-

1) Vitamin D akan menghantar isyarat kepada saluran Gastrointestinal (GI) supaya penyerapan kalsium dan fosforus lebih banyak.
2) Vitamin D akan memberi arahan kepada tulang supaya mengeluarkan kalsium jika paras kalsium dalam darah menurun.
3) Vitamin D juga akan memberi isyarat kepada buah pinggang supaya menjalankan penyerapan semula kalsium ke dalam tulang kita.

Kenapa Kalsium shaklee or Ostematrik ni  istimewa ??

Ostematrik berwarna putih , 1 botol 120bj 

Kerana..., Pengambilan supplement Ostematrik shaklee yang mengandungi  vitamin D, Kalsium, Magnesium, Zinc, Manganese dan Baron amat memenuhi criteria kandungan supplemen Kalsium dalam diet harian kita.

Dan Ostematrik Shaklee jika diambil setiap hari 4 bj sebelum tidur akan memberi kelebihan kesihatan seperti :-

:: Mengelakkan sakit tulang atau Osteoporosis
:: Menambah air susu bagi ibu yang menyusu
:: Membantu pengaliran keluar masuk gizi daripada membran
:: Mengelakkan pembuluh darah menjadi kejang yang menjadi penyebab migrain
:: Membantu dalam mengelakkan pembekuan darah
:: Membantu mengurangkan sakit kepala ( kesan dari magnesium )
:: Menolong mengurangkan tekanan darah yang normal
:: Menolong mengurangkan simptom2 sengugut, spt kembung perut, sakit pinggang, retensi air, mudah meradang dan kemurungan.

Ostematrik adalah supplement semulajadi, tiada perisa tiruan, tiada pewarna , tiada pemanis dan tiada bahan pengawet tambahan . Ini amat menjimatkan nilai wang korang di samping memberi banyak manfaat kepada anda serta memenuhi keperluan kalsium kita.




SHAKLEE INDEPENDANT DISTRIBUTOR
ID NO : 987902
FARAH QURRATUN AINI ABD AZIZ
CALL SMS WHATSAPP: 016-4140985
FB : FARAH QURRATUN
FB PAGES : KEDAI VITAMIN & SET IBU HAMIL
COD SEKITAR IPOH, TAIPING, SELAMA

No comments:

Post a Comment

DISCLAIMER PRODUK SHAKLEE