Tuesday 8 August 2017

Tips Mengawal Berat Badan Selepas Berpantang

Berat badan yang tidak terkawal selepas berpantang adalah masalah besar yang menghantui ramai wanita atau ibu-ibu diluar sana. Keinginan untuk mendapatkan berat badan sebelum hamil menjadi impian semua para ibu termasuk lah saya. 

cara turun kan berat badan


Namun, tahukan ibu-ibu kita mampu menurukan berat badan dan mengawal berat badan dari naik mendadak dan hidup kita lebih sihat . Antara tips yang ingin saya kongsi kan ialah Ibu perlu memilih jenis makanan yang dimasak dengan minyak yang sedikit seperti masak sup, tumis, asam pedas, kari tanpa santan, stim, tomyam, panggang/bakar dan singgang serta mengurangkan makan jenis yang bergoreng dan berlemak tinggi.

Pemakanan perlu dijaga bagi mengelakkan pengambilan lemak secara berlebihan yang menjadi penyebab penambahan berat badan.

Ibu digalakkan mengambil 2 hingga 3 hidangan buah-buahan dan 3 hidangan sayur-sayuran dalam sehari. Ini kerana buah-buahan dan juga sayur-sayuran mengandungi vitamin, mineral dan serat yang diperlukan bagi penghasilan susu ibu yang berkualiti. 

Selain itu serat membantu mengelakkan masalah sembelit yang kerap berlaku dikalangan ibu yang baru melahirkan bayi


Kalsium adalah penting untuk pembentukan tulang yang kuat dan sihat. Ini kerana semasa hamil ibu telah mengalami kehilangan kalsium yang tinggi ditulang ( maternal skeleton ).


shaklee cod ipoh perak

Keperluan kalsium wanita hamil dan selepas bersalin ialah 1000mg sehari. Oleh itu, ibu dinasihatkan untuk minum 3gelas susu setiap hari. Sumber kalsium utama juga terdapat di dalam kuantiti sedikit dalam ikan bilis dan produk kacang soya seperti minuman soya tauhu dan tempe.

Maka bagi ibu-ibu hamil, ibu berpantang dan ibu menyusu sangat2 penting untuk minum susu dan jika anda tidak gemar untuk minum susu shaklee ade pil kalsium lengkap dengan magnesium yang membantu penyerapan kalsium lebih mudah ke dalam tubuh badan.

Jika berminat anda boleh terus beli disini atau hubungi saya untuk info lanjut


PENGEDAR SAH SHAKLEE IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE SELAMA PERAK
PENGEDAR SAH SHAKLEE SELAMA KEDAH
PENGEDAR SAH SHAKLEE ST18 IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE BOTANI IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE BATU GAJAH IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE MERU IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE CHEMOR IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE MANJOI IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE TAMBUN IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE TANJUNG RAMBUTAN IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE SUNWAY IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE KG KEPAYANG IPOH



SHAKLEE INDEPENDANT DISTRIBUTOR

ID NO :  987902
FARAH QURRATUN AINI
CALL | SMS | WHATSAPP : 016-4140985
COD : MERU IPOH, MANJOI, CHEMOR, TANJUNG RAMBUTAN, TAMBUN, PEKAN IPOH












No comments:

Post a Comment

DISCLAIMER PRODUK SHAKLEE