Saturday 26 November 2016

Vitamin Semulajadi PIlihan Ibu-Ibu Hamil Yang Menderita Sakit Pinggang & Keputihan

Bila di beritakan sah mengandung, pasti ia satu berita gembira buat bakal ibu dan bapa. Bagi yang telah lama menunggu pasti lagi teruja bila disahkan hamil. Tetapi Perjalanan fasa hamil ini banyak cabaran dan dugaannya. Dan semestinya ibu-ibu mahukan vitamin yang semulajadi dan selamat untuk di amalkan sepanjang kehamilan. 


Cabaran, dugaan atau masalah yang selalu kita dengar dari ibu-ibu hamil adalah sakit pinggang dan juga keputihan. Ini terjadi disebabkan bebanan yang dibawa dan kekuranga nutrisi dalam badan kita. Ibu-ibu pasti tahu kan sepanjang hamil ini segala nutrisi dan zat-zat dikongsi bersama dengan bayi.


Dan untuk pengetahuan pembaca, farah juga tidak terlepas dari mengalami masalah sakit pinggang dan keputihan ini. Dan Sepanjang hamil nih ..dua vitamin semulajadi ini mmg tak pernah skip ambil setiap hari...dah jadi sebagai vitamin kegemaran dah.. kalau skip rasa xlengkap plak hari yg dilalui.


Dulu sebelum pregnant memang takde pon keputihan ..bila dah pregnt tetba aje ada..dan makin lama makin banyak ..mana tak banyak nye sokmo makan manis aje... memang penggalak kepada keputihan lah...


Memang lah runsing ..susah hati dan rimas...time nk solat lah agak leceh sebb nak kena bersihkan dulu..nak kena tukar dulu...lepas tu dah nak smpai tahap gatal tu..wahhh serammm!!!! 😱😱😱lepas tu terbayang2 kena ambil sample keputihan masa pregnantkan niqrees ..maluu !!!! hehe .. selak time dah nk bsalin tu lain cerita nye taw...


Maka alternatif nye farah konsisten dgn garlic complex ni..alhamdulilah tak pernah lekat protein dlm urine..dan keputihan pon tiada..kalau ad pon skit2 je tak lah tahap teruk sgt..normal lah kan selagi xlekat dlm urine .. selain tu garlic ni adalah antibiotik semulajadi dan mgawal kolestrol serta darah tinggi ..sgt bgus utk ibu2 hamil amalkan ..bacaan bp pon insyaallah cantik ..😁😁

Menurut kajian dari University of Pittsburgh Medical Center, bawang putih sangat sesuai dan berpotensi dalam membantu dalam merawat jangkitan faraj, termasuk sindrom keputihan semasa mengandung. Garlic Shaklee berfungsi seperti antibiotik semulajadi dan memusnahkan bakteria penyebab keputihan.


Masalah keputihan ketika mengandung ini tidak boleh diambil mudah. Sebelum ia memudaratkan diri kita dan bayi dalam kandungan lebih baik kita rawatnya. Jadikan pengalaman mengandung kita ini sentiasa berada dalam situasi sihat, ceria dan gembira.




Untuk sakit pinggang pula vitamin semulajadi yang menjadi pilihan farah dan ibu-ibu hamil lain ialah Ostematrik Shaklee. Ostematrik ini feveret farah dari sblm hamil lagi..sgt2 syg kat vitamin ni..selain feveret farah ia juga feveret en suami...ostematrik bukan hanya sekadar pil kalsium biasa ..ia juga mgndungi magnesium dan vitamin D yg mbntu penyerapan yg lebih maksimum.


Ostematrik mbantu mhilangkan sakit pinggang, bantu beri tido yg lebih lena , mguatkan tulang dan gigi.. di awal kehamilan gusi farah selalu berdarah..selepas konsisten ostematrik ni dh tiada masalah gusi tu .


selain tu ostematrik bantu elakkan dari terkena cramp kaki atau simpul biawak atau ape jelah istilah nye ...haa yg ni mmg farah tak pernah kena ..alhamdulilah ..


untuk makyong..mmg farah sarankan sgt2 korang ambil set ni..utk wanita yg tak hamil pon boleh..sebb sgt byk manfaatnya ..! Juga bantu kita terhindar dari arthritis ..


Kebaikan Ostematrik Shaklee


  • kalsium diperlukan untuk membina tulang dan gigi yang kuat.
  • membantu pembekuan darah, membantu fungsi otot dan  saraf
  • membantu degupan jantung  secara normal
  • pengambilan sebanyak 600mg sebelum tidur akan baiki kebas-kebas, kejang dan sakit sendi, mengelakkan terjadinya simpul biawak
  • penenang semulajadi, memberi tidur  yang selesa
  • baiki  mood swing, sakit kepala  dan pitam
  • ibu-ibu mengandung memerlukan lebih kalsium untuk bayi yang sedang membesar didalam perut.
  • kekurangan kalsium boleh menyebabkan ibu hamil terdedah kepada risikopreeclampsia yang mungkin membawa maut kepada  ibu  dan anak  didalam  perut
  • mengandungi magnesium yang  membantu sistem  saraf, menstabilkan denyutan jantung, membantu mengurangkan sembelit dikalangan  ibu-ibu hamil.
  • 1 hidangan ostematrix shaklee membekalkan keperluan kalsium yang cukup untuk  ibu hamil iaitu sebanyak 1000mg setiap hari.

Jadi apa tunggu lagi..cepat dapatkan vitamin semulajadi ini untuk mengatasi masalah ibu-ibu. Jangan ditangguh2kan lagi kerana ia akan jadi moment paling tak best sepanjang hamil...maka untuk jadikan fasa kehamilan ini indah dan ceria..jom atasi masalah ini dengan vitamin semulajadi shaklee pilihan ibu-ibu masa kini.


Semoga perkongsian entri kali ini memberi manfaat kepada ibu-ibu dan bakal ibu. Sama-sama kita berusaha untuk sihat dan ceria sepanjang kehamilan ini. 


Salam Sayang
Mama Farah


PENGEDAR SAH SHAKLEE IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE SELAMA PERAK
PENGEDAR SAH SHAKLEE SELAMA KEDAH
PENGEDAR SAH SHAKLEE ST18 IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE BOTANI IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE BATU GAJAH IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE MERU IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE CHEMOR IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE MANJOI IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE TAMBUN IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE TANJUNG RAMBUTAN IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE SUNWAY IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE KG KEPAYANG IPOH




SHAKLEE INDEPENDANT DISTRIBUTOR

ID NO :  987902
FARAH QURRATUN AINI
CALL | SMS | WHATSAPP : 016-4140985
COD : MERU IPOH, MANJOI IPOH, CHEMOR, TANJUNG RAMBUTAN IPOH, TAMBUN IPOH, PEKAN IPOH

No comments:

Post a Comment

DISCLAIMER PRODUK SHAKLEE