Wednesday 23 November 2016

Misi & Visi Sebagai Shaklee Indepandant Distributor

Sebagai Shaklee Indepandant Distributor , perlu lah mempunyai Misi & Visi . Ini kerana kerjaya ini
kerana sebagai seorang SID perlu banyak pengetahuan berkaitan vitamin .

Nak consult orang tentang masalah kesihatan yg dialami bukan lah satu tugas mudah bagi seorang pemegang ijazah sarjana muda teknologi maklumat ( peniagaan ) .. backgroud education di alam menengah juga hanya seorang pelajar vokasional teknik...dan bila bkerja shj tetba masuk ke bidang sains...Namun bukan bidang perubatan atau farmasi...

Bila sedar akan diri tiada langsung ilmu tentang perubatan farmasi atau apa shj yg berkaitan utk layakkan diri consult bakal customer dgn ilmu2 berkaitan dan mbantu mereka atasi maslaah kesihatan ... farah cuba upgrade diri dengan mentalaah ilmu2 tentang kesihatan..

walaupon belom pernah hadirkan diri ke kelas atau bengkel nutrisi... tak patahkan semangat pon nak bantu orang lain utk tingkatkan kesihatan mereka dengan produk terbaik ni.

Farah juga bermula dengan zero tentang nutrisi, produk dan punca penyakit.. Namun, nak seribu daya kan... Mula join shaklee buku yg wajib bagi farah adalah buku nota tentang produk shaklee.. Sebagai SID farah rasa sgt wajib untuk tahu ape bahan, apa fungsi dan kebaikan vitamin tersebut.. bila ada nota yg kita salin sendiri baru lah apa yang kita baca juga tersalin dlm otak kita.. jika lupa boleh trus rujuk balik kan...

rujukan utama adalah buku produk  guide nih..selain dari blog2 sid lain dan juga sharing input dari group whatsapp... sebab tu ada shj persoalan yg di utarakan dalam group whatsapp farah akan starred kan dahulu kemudian akan di salin ke buku nota ..

Insyaallah jika umur panjang ..ada bengkel nutrisi lagi nanti akn ku jadi org pertama yg daftar ... 😊😊

SID berilmu Target Ku !

No comments:

Post a Comment

DISCLAIMER PRODUK SHAKLEE