Tuesday 6 September 2016

Jauh dari sudut hati :)

Asslammualaikum....

Hari nie Selasa, 6 september 2015.... Rasa nak buat 1 luahan hati... haha.. Antara aku & Shaklee ni... Bak kata pujangga cinta pertama susah nak dilupakan ...betul x? hehe.... komer pernah bercinta ke x? tp jangan le salah sangka..dah kahwin ni xde maknanya nk teringat ke pakwe lama... kihkihkih... itu bukan cinta pon..cintun aje ...

Kalau korang nak tahu shaklee nilah cinta pertama ku dalam dunia bisnes ni....satu2nya bisnes yg aku fokus dan minat masa tu...Alhamdulilah atas tunjuk ajar dari upline ku yg mesra dipanggil Mami Tinie , aku dibentuk dididik diguide sampailah aku berjaya naik Rank Supervisor Pada closing March 2014.. dan pada bulan berikutnya juga aku berjaya hamil setelah konsisten consume set hamil shaklee nih,,, Masa tu semua nya manis..tapi alah berbadan dua ni buat emosi ku terganggu.. sebenarnya diri ku ni tak lah sekuat setabah atau segagah mana pon... ditiup angin rebah juga... masa tu pelbagai konflik , kontroversi, orang mengata macam2 pasal shaklee ni... hati ku mula berbelah bahagi... antara rasa takut, was-was dan mcm2 lagi...tp aku sedar jauh disudut hati ku sgt syg dengan bisnes shaklee ni.... bukan syg atau cinta yg hnya luaran tp aku sayang dan cinta dengan ukhwah yg kami bina dalam group shaklee ni... sama2 bantu sama2 berpaut sama2 nangis... sebb tu cinta ku ke shaklee ke group Shaklee Great Warriors menebal ...dan susah nak dilupakan ...

bila konflik melanda ...hati berubah ke bisnes lain... masa nilah konflik dalaman berlaku... tak tahu mana salah...tp aku pasti emosi ku masa tu sgt terganggu,,, 10 november 2014 aku amik keputusan utk leave group dari semua group2 shaklee ni... aku tak salahkan upline ku.. tp masa tu mmg dah berbelah bahagi...keputusan yg dibuat juga dalam keadaan marah... masa tu pon usia kandungan ku dan sarat...xsampai sebulan pon selepas itu aku bersalin...mungkin emosi masa tu bercampur baur.... dengan konflik dalaman utk bsalin..bertimpa pula dgn konflik luaran mbuatkan aku terumbang ambing... lupa untuk berpaut sepenuhnya pada Yang Maha Esa... lebih nye melayan rasa amarah rasa prasangka dan pelbagai rasa lagi....

sedih menangis sorang2...dan rupa putus cinta betoi la... luka yg tiada penyembuhnya... aku lupakan sekejap masalah shaklee ni dan lebih fokus kan ke hal2 nak bsalin.... lepas bsalin ...mmg aku terus lupakan hal2 bisnes ni... yelah dapat baby kan....masa tu terubat juga hati dengan telatah baby... tapi walau mcm mn pon aku tetap amik ostematrik masa dalam pantang tu utk elak sembelit... yelah kan cinta pertama dan kita sendiri dah rasa kesan positif dari supplement shaklee ni...memamg payah nk tukar ganti....sebab mmg yakin shaklee ni selamat, semulajadi dan berkesan ..

lepas abis pantang aku meneruskan bisnes no.2 ku dan sehingga kini aku masih lagi meneruskan bisnes no.2 ni.... mmg seronok ..aku bina group sendiri bina rangkaian sendiri...sehinnga lah aku berada ditahap income sekrang ni... tapi bila difikirkan balik...banyak ilmu yang aku dapat dari bisnes pertama ku mcm mana kita nk bina kumpulan, coaching dalam kumpulan semua nya aku praktikkan dalam bisnes no.2 ni... tgok..betapa berjasa nya group upline ku mbntuk diri aku ni dari seorang yg xde asas kepimpinan sampai boleh berjaya jadi pemimpin dalam group tp dalam whatsapp ajelah hehehhe... tapi ok lah kan.... ;p

tapi....ade sesuatu yg kurang dalam bisnes ni...ukhwah tu mcm tak berapa ada... kita tak kenal sape sideline kita...tak ramah mcm dlm group shaklee...rasa janggal tu ade... dan adelah beberapa perkara yg aku sendiri tak berapa berkenan...mungkinlah aku dah biasa dengan cara grouping shaklee bila masuk group lain cara coaching tu berbeza buat aku krik...krik..krik... haa gtuelah lebih kurang...

aku tak salahkan sesape... semua nya datang dari diri ku sendiri... iri hati cemburu semua ada bila tengok kejayaan orang lain...sebenarnya hati ku sendiri tak bersih...sebab tu jadi mcm tu.. bila hari2 fikir....hati berbelah bahagi lagi.... sampai lah 1 kejadian berlaku pada hari ni.....

aku mula tersedar...aku mula tertekan dengan SOP , undang2 manusia yg bukan2.., iri hati orang lain dan politik di tempat bkerja buatkan aku mula berfikir... sampai bila aku nk mcm ni? sampai bila aku nak jadi lidi atau apa shj perumpaan yg menampakkan aku hanya sekadar orang bawahan yg boleh dperlakukan sesuka hati oleh orang atasan...mberontak lagi hati aku ni... sikap angkuh sombong berlagak yg ada pada orang atasan ni buat aku tercabar... makan hati dah lama sangat dengan pentadbiran sekarang nie.. tak tahu nk rungkaikan mcm mana... semua ni buat aku tercabar dan mcabar diri buat shaklee smpai berjaya !! bermula ini lah aku terbuka hati kembali utk buat shaklee... bak kata my upline dah join shaklee biar smpai MASTER !! aku tak nak pon orang nampak aku hebat tapi aku hanya nak buktikan yg aku boleh berjaya tanpa perlu lalui semua politik undang2 manusia yg angkuh ni....

dan skang tengah pregnt yg no.2....kadang2 bila ntar ank ke pengasuh yg sulung tu sayu aje hati...mata masih terpejam diangkat masuk dalam kete...bila dah petang , smpai umah pgasuh anak dh tgu depan pagar...npk aje kete benti terus melompat suka...betapa dia rindu ngan mama nye...balik umah mama nye hnya mampu layan sekejap aje sebab dah bkejar utk buat keje umah yg lain.. bila dia merengek mula kita marah...sebab badan dah penat kan... sedih bila fikir...bukan mama xnak berenti tapi mama perlu bantu papa dlu..dan langsaikan hutang2 mama.. Insyaallah..anak2 mama semua ni hnya sebentar shj...sama2 doakan mama dapat jaga korang sepenuh masa... mama sedih tgok anak mama main sorang2..kadang2 ngis mnta perhatian dan paling sayu tarik tangan mama ajak main sama2... huaaaaaaa !!! sedih giler ingtkan balik....

semua ni push factor aku utk kembali dengan shaklee... bukan aku tak dapat capai dengan bisnes yg ada cuma aku nak cepat WAHM....doakan Farah ye kawan2... :)

fuhhhhhh........panjang nye entry ni... taip aje ikut kata hati...dah nama pon liuahan hati ye dak?? hehe... ayat tungang langgang tu korang faham2 kan ajelah ye... blog ku diari ku..hehehe....

okeh...komer orang ipoh nak cari shaklee boleh roger farah ye.. insyaallah akan ku consult sedaya upaya ku...yg terbaik akan ku berikan...insyaallah.. doakan semoga farah berjaya ye !!

sayang suami ku fazuan afandi zulkifly, anak ku muhammad niqrees nazzin.. dua insan pguat semangat mama..
upline ku Mami Tinie Badri...terima kasih masih menerima diri ini setelah ape yg berlaku .., anak shaklee ku a.k.a sahabat ku eqin...maafkan aku kerana pernah mguris hatimu tglkan kamu dan adik beradik yg lain.... maafkan mama semua... mama syg komer semua.. harap kome pon syg mama yek hehehhe ;p


akhir kata...meh beli shaklee dgn farah ye :)

SHAKLEE INDEPENDANT DISTRIBUTOR
ID NO :  987902
FARAH QURRATUN AINI
CALL | SMS | WHATSAPP : 016-4140985
FB : FARAH QURRATUN
FB PAGE : KEDAI VITAMIN & SET IBU HAMIL
COD : SEKITAR IPOH, TAIPING, SELAMA

No comments:

Post a Comment

DISCLAIMER PRODUK SHAKLEE