Saturday 3 May 2014

Meal Shake Tambah Berat Badan

Mealshake tambah berat anak VS tambah berat emak?

korang mesti pernah terfikirkan 'Anak saya mkn mealshake berat bertambah...nnt sy mkn jugak berat saya pon bertambah" ha..cane ni?

Jawapan nya
1st korang mesti tahu VITAMIN TAK BAGI KITA GEMUK. org selalu ckp mkn b complex nnt gemok..no such things..vitamin tak bg kita gemok pon. so mcm mana ia boleh menaikkan berat badan????

Ayat senang paham..Vitamin ni lebih kurang membantu utk reset our body. Mengisi kekosongan yang ada dalam badan kita. so kalau kita kurang selera makan, vitamin akan reset the system supaya selera makan sesuai dengan kehendak badan. begitu juga dengan orang yg obes or gemok, vitamin akan reset supaya tak mintak benda ntah apa2.

Yang membuat badan kita gemok bila lemak,kalori dan protien yang tak digunakan disimpan je. Salah satu sebab kenapa ia tidak digunakan sebab kekurangan vitamin. Bila vitamin kurang, kita cepat penat..bila penat kita tak bergerak tak guna energy..bila tak bergerak sel berehat. Bila sel berehat dia 'malas' nak mkn..bila dia tak makan jd la lelemaks terkumpul. 

So, untuk makan sesuatu vitamin anda perlu dapatkan cara makan yang bersesuaian dengan tujuan anda ambil vitamin2 tersebut..jangan cuba2 pandai2 sendiri tukar cara makan yang dah dtetapkan kerana kawan anda ambil vitamin yang sama dengan anda tapi berlainan cara makan. Ingat ye..pengambilan waktu vitamin mempengaruhi masalah anda. So ikut sahaja aturan makan yang dah ditetapkan ye..dan carilah dan belilah dengan SID yang berilmu bukan hnya semata2 nak hrga murah lepas tu vitamin tu tak beri ape2 kesan kepada diri pon.

Nak dapatkan meal shake untuk si manja anda atau anda mahukan set tambah berat badan ? hubungi saya seperti dibawah ye. Untuk yang berada berdekatan kawasan ipoh, meru, manjoi, tambun boleh cod ye. Lebih cepat dan mudah.



SHAKLEE INDEPENDANT DISTRIBUTOR

ID NO :  987902
FARAH QURRATUN AINI
CALL | SMS | WHATSAPP : 016-4140985
FB : FARAH QURRATUN
FB PAGE : KEDAI VITAMIN & SET IBU HAMIL
COD : IPOH, TAMBUN, BERCHAM, MERU, MANJOI, TAMAN PERPADUAN, TANJUNG RAMBUTAN.

No comments:

Post a Comment

DISCLAIMER PRODUK SHAKLEE