Friday 2 May 2014

Anak Tak Selera Makan

Anda sebagai Ibu Bapa Perlu risau jika anak anda tiada selera makan. Hal ini bukan lah masalah kecil dan dipandang remeh kerana badan nya akan kekurangan sumber.

Jika kita mencari2 jawapan akan masalah ini, kita akan jumpe jawapan2 biasa seperti di bawah :-

  1. Melambatkan kecerdasan otak - Anak akan lambat untuk belajar sesuatu yang baru dan kurang aktif kepada persekitaran.
  2. Membantutkan pertumbuhan fizikal - Kekurangan protein akan menyebabkan tumbesaran otot, tulang dan gigi akan terbantut.
  3. Mudah dijangkiti penyakit - badan tidak cukup zat dan sistem imun juga akan terjejas. Sebab itu, anak-anak selalu kena selsema dan mudah demam. 
Masalah ini lebih sukar sekiranya anak telah putus susu ibu dan hanya bergantung pada susu formula sahaja. ini kerana susu ibu sendiri penuh dengan sel hidup dan antibodi yang diperlukan anak. So, sangatlah penting untuk breastfeed. Tetapi, untuk ibu2 yang tidak dapat breastfeed jangan sedih dan putus asa..gantikan dengan meal shake shaklee yang penuh khasiat dan bagus untuk anak anda.




Berminat untuk dapatkan meal shake yang berkhasiat ini untuk si manja anda hubungi sy seperti dibawah. Untuk COD hanya di kawasan Manjoi, Meru, Tambun, Bercham, Tanjung Rambutan dan Ipoh.

SHAKLEE INDEPENDANT DISTRIBUTOR

ID NO :  987902
FARAH QURRATUN AINI
CALL | SMS | WHATSAPP : 016-4140985
FB : FARAH QURRATUN
FB PAGE : KEDAI VITAMIN & SET IBU HAMIL
COD : SEKITAR IPOH, TAIPING, SELAMA

No comments:

Post a Comment

DISCLAIMER PRODUK SHAKLEE