Wednesday 26 July 2017

Cara Atasi Batuk Berkahak Bagi Ibu-Ibu Hamil Agar Tidak Membahayakan Kandungan

Ibu hamil sering atau mudah terkena batuk. Bila batuk berlanjutan akan kedengaran kahak pula. Batuk berkahak jika tidak dirawat akan mendatangakan bahaya kepada ibu-ibu hamil. Batuk berkahak juga akan merisikokan bayi di dalam kandungan. Jadi bagaimana cara untuk ibu-ibu hamil atasi masalah batuk berkahak ketika hamil ? Entry kali ini saya akan kupas pengalaman saya sendiri yang mengalami masalah batuk berkahak ketika hamil.


batuk berkahak


Apabila kita hamil, kita mengalami perubahan hormon. Antibodi kita juga saat ini sangat lemah. Kita juga berkongsi nutrisi dengan bayi dalam kandungan. Justeru ibu-ibu hamil memang terdedah dengan persekitaran yang penuh radikal bebas. Maka sangat penting ibu-ibu hamil tingkatkan antibodi badan.

Persekitaran , cuaca dan juga corak pemakanan juga menjadi punca kepada batuk berkahak. Kahak yang banyak dan tidak dikeluarkan dan berkumpul dalam jangka masa yang lama akan memjadi punca kepada jangkitan di paru-paru. Kita sangat risau jika kuman tersebut merebak kepada bayi di dalam kandungan. Kelahiran awal dari tempoh yang sepatutnya sangat membimbangkan.

Maka saya nasihatkan ibu-ibu hamil supaya berusaha dan berikhtiar mencari penawar kepada batuk berkahak. Tetapi jangan lah ambil sebarang ubat batuk tanpa nasihat daripada doktor. Jika tidak juga sembuh berhentilah dari mengambil nya dan cuba cari alternatif lain.

Saya mengesyorkan ibu-ibu hamil ikhtiar dengan oemga guard shaklee. Di mana fungsi omega guard shaklee untuk masalah batuk adalah sebagai pemanas dada yang mana ia kan membantu mencairkan kahak yang degil.

ubat cair kahak



cara lega kan batuk berkahak



Kahak yang degil akan mudah cair dan akan mudah keluar dari dada kita. Batuk juga akan berkurang. 

Jom ikuti lebih lanjut pengalaman saya bila berhadapan dengan batuk berkahak ketika hamil




Berminat untuk dapatkan omega guard, anda boleh terus beli disini atau hubungi saya untuk konsultasi dan cara makan yang ekslusif untuk atasi masalah batuk berkahak ketika hamil.

PENGEDAR SAH SHAKLEE IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE SELAMA PERAK
PENGEDAR SAH SHAKLEE SELAMA KEDAH
PENGEDAR SAH SHAKLEE ST18 IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE BOTANI IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE BATU GAJAH IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE MERU IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE CHEMOR IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE MANJOI IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE TAMBUN IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE TANJUNG RAMBUTAN IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE SUNWAY IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE KG KEPAYANG IPOH



SHAKLEE INDEPENDANT DISTRIBUTOR


ID NO :  987902
FARAH QURRATUN AINI
CALL | SMS | WHATSAPP : 016-4140985
COD : MERU IPOH, MANJOI, CHEMOR, TANJUNG RAMBUTAN, TAMBUN, PEKAN IPOH











No comments:

Post a Comment

DISCLAIMER PRODUK SHAKLEE