Friday 21 April 2017

Khasiat Dan Kebaikan Vitamin C Kepada Tubuh Badan Kita

Vitamin C sangat tidak asing dalam kehidupan kita. Vitamin C terkenal dengan vitamin kecantikan. Pelbagai khasiat dan kebaikan di dalam vitamin C kepada tubuh badan kita. Vitamin C juga sangat penting dalam tubuh badan kita kerana tubuh badan kita tidak menghasilkan vitamin C tetapi sangat memerlukan vitamin C.


Manfaat Utama Vitamin C

  • Membentuk kolagen - Merangsang pembentukan kolagen. Kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka, dan tulang rawan. Oleh itu, iainya mampu menghalang kedutan dan otot dari menjadi lembik.
  • Memperbaiki Simptom Pendarahan - Kekurangan vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, lebam pada kulit, luka lambat sembuh, kulit kering, ruam dan kulit kasar.
  • Peningkatan sistem imun - Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, ,membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, mempertingkatkan alergi hidung dan kulit. Juga mempercepatkan penyembuhan selsema.
  • Memerangi Kanser - Ia adalah satu-satunya antioksidan yang berkuasa, mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel-sel kanser dan menyingkirkan kimia berbahaya dari tubuh. Ia juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel-sel kita.
  • Mencantikkan kulit - Ambil vitamin C setiap hari untuk kulit yang lebih cerah. Melambatkan penuaan dan meyekat pembentukan pigmen pada kulit. Pigmen adalah penyebab utama jeragat.
  • Memperbaiki Insomnia - Ia memperbaiki insomnia, stress dan masalah berkaitan mental seperti keresahan.
  • Mengekalkan Kolestrol Sihat - Ianya mampu mengurangkan kolestrol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghindarkan arteriosclerosis, menghalang pendarahan dalaman seperti hidung berdarah, pendarahan serebral dan skurvi.
Mana kita nak dapat sumber Vitamin C ni ? 

Setiap hidangan buah-buahan membekalkan sekitar 45-60mg vitamin C. Buah-buahan akan mengahsilkan vitamin C yang lengkap dalam masa 10 hari selepas buah itu ranum. Oleh yang demikian, buah yang tidak ranum mengandungi kandungan vitamin C yang sedikit. Kandungan vitamin C pada buah akan berkurangan kepada separuh apabila dipetik dan akan musnah apabila terdedah kepada kepanasan.

Errmmmm...macam susah kan nak dapatkan sumber vitamin C ni .

Tapi, para saintis shaklee telah memudahkan urusan kita untuk dapatkan vitamin C ni. Barisan saintis shaklee sangat bijak dalam menghasilkan Vitamin C shaklee kerana vitamin C direka dengan satu sistem pembebasan secara berterusan ( sustained release ). Maka , pembebasan vitamin c ke dalam tubuh badan kita akan berterusan. Jika tiada sistem ini, vitamin c yang diambil akan dibuang ke dalam sistem kumbahan dan merugikan sahaja. 

Ujian klinikal membuktikan, 2 tablet vitamin c shaklee mampu kekal di dalam plasma darah kita selama 24jam. Dan yang paling istimewa nya vitamin c ni ia mengandungi 120mg bioflavonoid yang di ekstrak dari kulit buah yang mempunyai kemampuan meningkatkan keberkesanan vitamin C didalan tubuh badan kita, melegakan imflamasi, menentang infeksi bakteria dan radikal bebas.

Testimoni Pengguna SR Vita C plus Shaklee


pengedar shaklee cod meru ipoh


pengedar shaklee cod chemor ipoh


pengedar shaklee cod tambun ipoh

Berminat dengan Vitamin C shaklee, anda boleh hubungi kakfarah untuk tempahan dan konsultasi eksclusif dan insyaallah terbaik.


PENGEDAR SAH SHAKLEE IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE SELAMA PERAK
PENGEDAR SAH SHAKLEE SELAMA KEDAH
PENGEDAR SAH SHAKLEE ST18 IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE BOTANI IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE BATU GAJAH IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE MERU IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE CHEMOR IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE MANJOI IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE TAMBUN IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE TANJUNG RAMBUTAN IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE SUNWAY IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE KG KEPAYANG IPOH


SHAKLEE INDEPENDANT DISTRIBUTOR

ID NO :  987902
FARAH QURRATUN AINI
CALL | SMS | WHATSAPP : 016-4140985
COD : MERU IPOH, MANJOI, CHEMOR, TANJUNG RAMBUTAN, TAMBUN, BANDAR IPOH

No comments:

Post a Comment

DISCLAIMER PRODUK SHAKLEE