Monday 7 October 2013

NAK JOIN SHAKLEE TP TAKUT MLM ??

Assalammualaikum...
Hai2..salam ceria, salam penuh kemesraan..hehehe..Nak join ahli shaklee tak ?? yang baru2 menjengah blog Ara ni...terima kasih tak terhingga kerana sudi baca bebelan Ara tentang produk2 shaklee..:)

Ce baca tajuk kat atas tu....anda semua kesayangan Ara macam tue ke?? hehehhe....kalau ikutkan Ara pon takut sebenarnya dengan MLM ni...terbayang2 dalam kepala ni HEAD HUNTING!!

Sejujurnya Ara ni dah join MLM ni ada lah dalam 2 kali..kiranya shaklee ni ke 3 lah..hehehehe.. Masa join tue modal nye sangat2 lah mahal..beratus !! Tapi xpernah sekali pon Ara dapat hasilnya balik..huhu hancuss modal ku ;(  
lepas tue Ara stop sebab tengok uppline pon mcm tak semangat je lepas tue push suruh cr downline then paling tak best Ara xpernah pakai pon produk syarikat tue..sebab tak tahu pon ape kebaikan or keistemewaan produk syarikat tu..hehe..then Ara terus stop.!

Lepas dr peristiwa tue nekad la konon dalam hati tak nak dah join MLM ni..hehe tapi last2 terjebak jugak dengan satu lagi produk kecantikan.., supplement jgak..hehehe memang Ara makan produk tue n rasanya macam tak ada apa2 kesan pon..hehe tapi tengok testimoni perghhh cair hatiku.......hahhahaa ;p
lagi tak berkenan sistem syarikat tue kena maintain belian dlm RM300 untuk sah sebagai agen...ohh sungguh2 membebankan,,pastu tak ada pon bonus..semua nya bergantung kepada jualan kita dan untung kita dr jualan itu je...last2..berkubur mcm tue jelah......produk tue pon ade lagi..hahhaa ;p 

Dan ketiga nya,, ditemukan dengan shaklee. Ara terdetik dihati nak join shaklee mulanya nak beli set sendi untuk suami tersayang..tapi bapak mahal nyee....pastu ara hold dlu..then agent tu skg ni kira my upline la follow up tny nak ke x set ni...ara xjawab pon..selang 2 3 hari ara npk status dye mengatakan bonus shaklee dye da masuk... teruja punye pasal tak fikir pape terus je pm upline ckp nk join ahli..see,,, bertapa mudahnya hati ku cair dengan tawaran bonus2 MLM ni...hehhehe.., lepas join , kacang jelah nk beli set sendi tue...apada hal...murah kan..!! hehehhehe 

Bila dah join ahli bukan nye BEST BELI DENGAN HARGA AHLI shj tapi DAPAT POINT dengan setiap belian produk tue...then ckup point tue shaklee BAGI BONUS okeh !! hehehhe teruja tak???  
Bonus pertama ku dibulan pertama join shaklee RM38.20 okeh..hehhee walau sikit xpe..asal dapat kan..:)

So bermula dari situlah perjalanan ku dengan shaklee bermula. Dengan semangat dan dorongan dari ahli group shaklee yg sangat2 menbantu dari segi pemasaran, poster2, dan lain-lain bonus ara meningkat ke 3 angka di bulan yang ke-2.. semenjak itu lagi2 lah berkobar semangat ku untuk terus berjaya..study produk, iklan produk, consult customer sehabis baik..dan paling penting tahu ape keperluan costumer follow by thier problem.

So ringkas nya KENAPA SHAKLEE ??

  • Sebab Ara dapat BELI DENGAN HARGA AHLI bagi setiap produk shaklee. Dapat POINT untuk belian tersebut dan cukup point yang layak bonus, Shaklee terus DEBIT DALAM AKAUN BANK. Kalau korang jumpe SID yang jual harga ahli kat korang, itu dah melanggar PnR Shaklee dan AMATLAH RUGI sebab point belian korang dapat kat SID tue.
  • Ara berada di landasan yang betul sebab diserap kedalam group yg memang kuat dan berjaya dalam shaklee iaitu group Oh My Shaklee , Shaklee Great Warrior & Ara mampu menubuhkan group sendiri iaitu My Dream Team 
  • Walaupun MLM, tetapi ara tak pernah dipaksa untuk bekerja untuk upline ara, mean bisnes shaklee yang ara buat ni adalah untuk diri ara sendri, sebab nya bila ara bekerja keras, pendapatan yang ara dapat totally untuk diri ara dan BUKAN untuk upline ara
  • Dalam group pon, kami sebagai SID ( Shaklee Indepandent Distributor ) TIDAK pernah di paksa untuk membeli membeli beribu2 stok semata-mata nak efective disetiap level. Apatah lagi BUAT LOAN.., memang bukan cara kami dalam shaklee.
  • Yang bestnya, leader dalam group tidak pernah lokek ilmu dan tidak sombong kepada downline. Semua info di kongsi bersama dan diberi tunjuk ajar dari A to Z , dari Zero to Hero !
  • Di dalam shaklee TIADA istilah HEAD HUNTING. kebanyakan downline ara sekarang ni terdiri daripada customer dan ade yang memang nak tambah pendapatan melalui shaklee tanpa ada sikit pon paksaan ke atas mereka.
  • Dan paling2 Ara suka, shaklee ni xpayah susah2 nak coaching offline.., nak open table bagai, tinggal family kat umah..TAK PERLU..sebab ?? kami ade webinar yg mana leader2 akan berikan coaching atau kelas secara online.. sambil2 iron baju pon boleh dapat ilmu..haa kau...tak ke canggih gituu :)

Leader berkongsi rahsia secara ONLINE shj !!



Coaching hanya didepan lappy or hp shj smbil2 lipat kain ;p



Kata2 semangat yang selalu membakar semangat ala2 layu ni :)


So, kepada sesiapa yang nak join ahli shaklee sgt2 lah dialu2kan...walaupun ia nya MLM tp shaklee lain dr MLM yg ada kat dunia nie... more u give more u get back.!! Tiada istilah upline goyang kaki..! korang nak korang kena usahakan.. dan smpai 1 level korang da terpisah dah dengan upline korang...mcm ara sekarang ni..alhamdulilah ara da boleh bina empayar ara sendiri...MY DREAM TEAM ...syukur ya allah :)

Ara adalah pengedar Shaklee yang sah bagi kawasan Tambun, Tanjung Rambutan, Bercham, Meru, Manjoi. Nak vitamin secara COD boleh terus contact ara k. Konsultasi terbaik kepada anda !



BERMINAT NAK JADI AHLI DAN JANA PENDAPATAN MENGIKUT KEMAHUAN ANDA??
HUBUNGI ARA YE.., 


SHAKLEE INDEPENDANT DISTRIBUTOR
ID NO :  987902
FARAH QURRATUN AINI
CALL | SMS | WHATSAPP : 016-4140985
FB : FARAH QURRATUN
FB PAGE : KEDAI VITAMIN & SET IBU HAMIL
COD : SEKITAR IPOH, TAIPING, SELAMA

No comments:

Post a Comment

DISCLAIMER PRODUK SHAKLEE