Monday 17 April 2017

Halal Ke Produk Shaklee Yang Dari Us ni ?

Sering kali kakfarah terima pertanyaan dari customer berkenaan negara asal produk-produk Shaklee ni. Bila KakFarah bagitahu dari US terus tanya ada sijil halal ke ? Halal ke Shaklee ni ? Dari US kan Shaklee ini ada sijil halal ke ? Produk-produk Shaklee ni halal ke ?

Ada tu dah beli bila sampai ke tangan botol vitamin marah-marah kakfarah sebab kat botol vitamin Shaklee takde logo halal JAKIM.

Tambah pula vitamin Shaklee didatangkan daripada US kan. Lagi menambahkan kesangsian. Walhal terlalu banyak produk makanan yang lain sememangnya dari US.

Tapi bagus...itu tanda korang sangat alert dengan pemakanan yang korang ambil. Sangat menitikberatkan kehalalan sesuatu produk.

Tapi...korang kena lah lebih universal sikit..baru lah boleh mengembara ke negera-negara luar. Tengok keindahan alam semulajadi ciptaan Allah swt di negara luar. Korang kena tahu, di US pon ada orang islam bukan hanya di Malaysia je tetapi di seluruh dunia ada orang Islam.

Cuma kita banyak diprovakasikan yang negara US itu adalah negara orang putih dan pastinya corak pemakanannya adalah tidak halal.
Takpe, mari kakfarah terangkan berkenaan isu ini. 
Ni sijil Halal Shaklee. Sah Sehingga 31 disember 2017.
pengedar shaklee cod meru ipoh

Kenapa Shaklee takde Logo JAKIM ?
Sebab nya , Kilang pembuatan vitamin Shaklee semuanya di US dan ia di pantau dengan ketat oleh badan Islam iaitu ISA (Islamic Services of America). ISA adalah satu badan pengeluar sijil halal yang diperakui oleh JAKIM.
Apa pula ISA ( Islamic Services of Amerika ) ni ??
ISA adalah salah sebuah badan pengeluar sijil halal di Amerika yang diiktiraf oleh JAKIM. Senarai penuh badan luar negara yang diiktiraf oleh JAKIM boleh tengok di website My Halal (KLIK SINI).
pengedar shaklee cod chemor

Kiranya JAKIM tidak perlu ke US setiap tahun untuk melawat kilang pengeluaran Shaklee di sana. ISA je yang buat kerja di sana. Dan untuk pengetahuan korang, pelepasan untuk status Halal di US dan Kanada memang paling ketat sekali oleh pihak ISA. Kalau memang dah dikitiraf lulus halal, sepatutnya tiada keraguan lagi.
Lagipun vitamin Shaklee dalam kategori ubat-ubatan dan suplemen seperti di klinik. Jadi tidak memerlukan logo JAKIM tetapi perlu kelulusan KKM (Kementerian Kesihatan Malaysia).
Dan setiap botol vitamin Shaklee ada nombor kelulusan KKM.
Kepada pengguna Shaklee, dan kepada yang mahu mencuba dan menikmati kebaikan Shaklee, gunakannya tanpa was-was. Selamat menjalani kehidupan yang lebih sihat!
SHAKLEE INDEPENDANT DISTRIBUTOR

ID NO :  987902
FARAH QURRATUN AINI
CALL | SMS | WHATSAPP : 016-4140985
COD : MERU IPOH, MANJOI, CHEMOR, TANJUNG RAMBUTAN, TAMBUN, PEKAN IPOH, KVLC IPOH & HRPB IPOH

2 comments:

  1. Ni la produk yg wajib dimiliki. Bukan saja semulajadi, tapi ianya halal lagi selamat.

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah...lebih yakin lah skg...

    ReplyDelete

DISCLAIMER PRODUK SHAKLEE